Placatý štrůdl tety Hanky :)

Těsto jedna s náplní- stouhanka, jablka, cukr, skořice, kakao.


Naše teta Hanka má spoustu báječných a zajímavých receptů, asi jako každá jiná zkušená kuchařka. Několik z nich mám na seznamu jako "Musím se naučit". Jako první je placatý štrůdl.

Myslím, že každá rodina má svůj "Ten nejlepší recept na štrůdl", i v naší rodině jeden koluje říká se mu "Cvikovský štrůdl" (a jinak obdobně :D). A je opravdu výborný, jeho nejlepší variantu umí moje sestra. Doufám, že si tenhle článek čteš Bludí, a šplhnu si. Ale je to tak. :D

Přesto štrůdl tety Hanky má v mém "mámovském období jedno ohromné plus" je velmi praktický pro děti. Je placatý. Snadno se jí a nevypadává náplň, je rychlý a chutný. Kluci ho milujou. Ikdyž teď v sezóně jablek už jim možná lehce leze krkem :D-.

Hanka byla tak hodná, že když jsem jí napsala dotaz, ve které kuchařce recept najdu. Odepsala: "Hned jsem u tebe...mám ho v hlavě". A místo diktování, byl rychlokurz...a já jen děkuji.

Takže The Recept: (Hanka těsto zpracovává rukou, já robotem)
500 g hladké mouky dám do misky od robotu, přidám celé máslo změklé (třeba Heru), přidám 1-2 žloutky (prý podle toho kolik mám vajec), přidám 3 lžíce octa a 6-7 lžic vody. Propracujeme či necháme si propracovat, až vznikne těsto viz níže. Krásné hladké modelínové. To dám odležet do lednice, na 15 min až třeba 2 dny.

Těsto rozdělíme na dvě poloviny a z těch vyválíme nejprve jednu placku. Dělám to tak, že si ustřihnu pečící papír ve velikosti plechu, placku lehce předválím a pak ji doválím a dotvaruji na tom pečícím papíře, se kterým ji rovnou přendám na plech. Tuhle placku jedna posypu troškou strouhanky, dám nastrouhaná jablka (letní i se šlupkou), pocukruji, popráším skořicí a kakaem, zakápnu lžící másla.
Pak vyválím placku dvě. A tu položím navrch. Lehce propíchám vydličkou, těsto prý rádo dělá bubliny.

Pečese na 180C horní dolní, 25-30min, prostě až začne těsto zlátnout, tak vyndavám.

No a protože jsem lenoch, tak jsem si to už trošku poupravila.
Dávám 2 lžíce octa a 7 lžic vody (to aby to tak nevoňelo po octu).
A náplň si smíchám v míse a pak rovnou dávám na spodní těsto posypané strouhankou. Moje náplň je od oka, asi 3-4 větší jablka, trošku jemně stouhaných vlašských ořechů, cukr podle kyselosti jablek, skořice, kakao, a lžíce rumu plus brusinky.


Těsto rozdělené na dvě poloviny, připravené na rozválení dvou placek.


Hotový štrůdl. Občas víc vyválím, a tak ze zbytků vykrájím různé tvary vykrajovátky a ty pokladu na těsto. Včera jsem zkusila vyválet opravdu na nízko, a tak mi zbylo těsta dost, a tak jsem vykrájela klukům různá zvířatka, ale ta mi po upečení nedržela na těstě, a tak byla jako první snědena. I přestože není těsto vůbec sladké.
V krajích občas improvizuji, většinou vkusněji :D.

Připraveno na picnick do zoo. 
Pokud budete zkoušet tenhle recept péct, napište jak jste dopadli a jak chutnalo. Těším se na kladné i kladnější reakce :D.

Omlouvám se za přeťuky a chyby v textu, ale na kolenou mám jednoho chrchlajícího a tulivého skřítka a ten mi nedá chvilku klidu :D. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky