Bezinkový sirup a první skřítčí sestřih


Naše další jedno poprvé, armádní sestřih nejmenšího. Teď má hlavičku jak z prdu kuličku. Je k sežrání:). Účes opravdu dělá hodně. Z malého skřítčího prďoli je roční muž :D. V těchto okamžicích si uvědomuju, že čas tiká stále stejně a nezastaví se, až to husí kůži nahání.

Dnes byl jeden z těch dnů kdy se nezastavím já. Jdu dát prádlo do pračky a u toho dělám čtyři věci a myslím na dvě další, které dnes prostě musím. Vařím, patlám se s nádobím. Opečovávám ty dva divochy, nebo je od někud sundavám, hlavně malou Chuanturénu a hubuju jim. Nahlížím Adýmu přes rameno a obdivuji jeho maliřské pokroky. Lítám od pračky k sušičce a věšáku a poslouchám příběhy mašinek, které si Adý vypráví sám pro sebe. Znovu nádobí a stepování u kuchyňské linky a uff koupání. Boj před spaním, skoro spící vzdorují, že spát se jim nechce (a já bych spala lusknutím prstu :D). A pak to ticho ... nejprve úlevné a hladící mé já, jež kouká ná přetekájící křeslo plné vypraného prádla, které čeká na někoho kdo by ho složil, třídil, :( žehlil :(. .... ticho.... to ticho se stane divným tichem .... a "nepochopitelně" se mi po těch dvou skřítcích začne stýskat a už se těším až se vzbudí. Druhý den mě mezi 5 a 6 hodinou budí šimrání ožužlaného ocásku oblíbeného prasátka... a v duchu volám, ne ještě ne.... to je za trest :D .... Ale je to všechno s láskou o lásce láskyplné. Někdy se strašně rozčílím a říkám si, kdy to pochopí, a pak příjde ten úsměv, obejmutí, zajiskření v dětském oku, slovo nebo věta ...  ♥ .

Cítím, že mám ten nejvěší poklad, bez těch dvou divochů by bylo prázdno, mrtvo, vyprahlo.



Bezinkový sirup
bezvadná záležitost, podaříli se mi ještě jedna výprava na bezinkové květy, tak bude moku více. 

Recept mám vystřižený z nějakého časopisu: 
2l vychlazené převařené vody
20 - 25 květů bezinek
1 citron (bio nakrajený s kůrou, nebio kůru oloupeme)
2kg cukru
40g kyseliny citronové

Postup: 
Uvaříme si 2 litry vody, dáme do skleněné nádoby, necháme vychladnout a vydáme se na květy bezu. Já jsem potřebovala květů 25-30. Květy neopíráme (vybírejte ty čisté :D) a vložíme do převařené vody, k nim přidáme na kolečka nakrájený citron. Mísu čistou utěrku přecedila do většího hrnce, přidala jsem cukr a kyselinu citronovou. Ve chvilce kdy tekutina začala bublat jsem vypnula plotýnku a plnila do připravených čistých lahví, zavřela a hotovo. Celkem bylo sirupu 3litry.



Komentáře

Oblíbené příspěvky