Bezinkové čarování, liguére n.1


V zimě jsem na jednom ze svých oblíbených blogů objevila článek o Bezinkovém likéru. Rozhodla jsem se, že do toho musím jít taky, to prostě musím zkusit. 

Taka dostal těžký úkol, musel si kupovat piva v lahvích s patentním uzávěrem, a co hůř, pít je:). Hard job. Aby můj výsledek byl pak stylový. 

A celou tu dlouhou dobu jsem se netěšila na nic jiného, okurky i marmelády se staly nudou, ale nová výzva bezinkového likéru byla až mimózní posedlostí. 
Komu jsem se svěřila se svým letním plánem, ten hned vytahoval příběhy z kdysydávna:).  

JAKO: Moje babička vařila tenhle likér taky, každý z rodiny pak nenápadně chodil usrkávat. NEBO: Jednou se jeden likér zapomněl ve spíži, to byl pak, jářku, poklad:). NEBO: ten dělávala prateta, pila ho pak každý vecmer před spaním, jako lék. 

Bezinky opravdu léčivé jsou. To si vygooglujte. :) Dá se z nich dělat více věcí, marmeláda, šťava z květů či zralích plodů, z květů kosmatice, ale likér je moje příprava na tu pravou vánoční atmošku. Tou dobou budu alkohol už požívat s klidem na srdci a né jen usrkávat, aby mi pak ten cicavec nelezl šejdrem:). 

Celkem jsem dělala dvě várky po 3litrech bezinek. Větší hrnec nemám:). V první várce jsem se sekla s poměrem rumu a výluh z kafe jsem přidala až druhý den. Druhou dávku jsem dělala tak, že jsem vše smichala a povařila a ještě nechala louhovat do druhého dne, a rum dle receptu. 
 
Bezinkový likér recept: (recept po mé babičce)
- natrhané plody obereme ze stopek
- do hrnce dáme 2 litry bezinek a 1 litr vody, necháme asi ¼ hodiny vařit
- přes hustý cedník bezinky přecedíme (nelisujeme) a trochu zmačkneme
- do šťávy přidáme 1kg cukru a vaříme 5 min., pak přidáme 1 vanilkový cukr 
  a vaříme další 3 min.
- nakonec přidáme silný odvar zrnkové kávy (2-3 lžíce), šťávu zakryjeme
  a dáme vychladnout    (TADY JSEM PŘIDALA JEŠTĚ 6 HŘEBÍČKŮ A DVĚ CELÉ SKOŘICE)                                                            
- po vychladnutí přidáme ½ litru rumu a dáme do lahví
 
MOJE DRUHÁ VERZE (chytl mě mamon:) byla stejné přísady, ale jiný postup. Čtvrt hoďky jsem povařila bezinky, pak jsem přisypala 3-4PL namleté kávy, 6 hřebíčků, 2ČL skořice a vanilkový cukr. Vše jsem nechala ještě cca 20 min povařit, a do druhého dne na chladném místě. Druhý den jsem přes plátýnko slila, pak povařila s cukrem, nechala schladnout, přidala rum a dala do lahví. 

Rozdíl? Ani ne...nevím....uvidím až pořádně koštnem. :D


Bludičko, děkuji za recept. :D- Snad si šmákneš jako já. V lednici mám malou lahvičku se zbytkem, chodím tam ucůcávat :D.


Komentáře

Oblíbené příspěvky